Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΩΝ:ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΧΑΟΣ – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ




12-10-14


«Ας μην κοιτάμε πίσω με θυμό, ούτε μπροστά με φόβο, αλλά γύρω με επίγνωση», 
                          Θέρμπερ Τζ

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ - ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014: Διαδικασίαιάαξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης - Το απόλυτο χάος.

Το ΥΠΑΙΘ σε πανικό, τα στελέχη σε παράκρουση, τα σχολεία σε διάλυση...
Σχολικοί Σύμβουλοι μετά το φιάσκο της καλοκαιρινής αξιολόγησής τους, με
ανακοινώσεις τους διαμαρτύρονται, καταθέτουν ενστάσεις (ΠΕΣΣ Απ. 18/1-8-2014[1]),  κάνουν μηνύσεις για αναβαθμολόγηση και κηρύττουν εμφύλιο πόλεμο μεταξύ τους. Το ΥΠΑΙΘ μεταθέτει συνεχώς τις καταληκτικές ημερομηνίες διάφορων πτυχών της ΑΕΕ και της ατομικής αξιολόγησης[2], εξαιτίας της άρνησης συμμετοχής των εκπαιδευτικών και ετοιμάζεται να νεκραναστήσει συνταξιούχους εκπαιδευτικούς για να στελεχώσει τις ομάδες αξιολόγησης.
Το Υπουργείο βομβαρδίζει τον τύπο με δηλώσεις για την «επιτυχία» της επιμόρφωσης για την αξιολόγηση, παραλείποντας να αναφέρει ότι ακυρώθηκαν οι επιμορφώσεις των στελεχών εκπαίδευσης και αντικαταστάθηκαν με εξόδους για καφέ σε  γνωστό εμπορικό κέντρο του Αμαρουσίου και σε ωραιότατα ξενοδοχεία ανά την Ελλάδα, καθώς επίσης και με προσευχή σε κατηχητικά και κρυφά σχολειά.

Γνωρίζουμε διαμέσου του δικτύου μας τα απίστευτα πράγματα που διαδραματίζονται στα Νηπιαγωγεία αυτές τις ημέρες. Οι Σχολικοί Σύμβουλοι έχουν ως άμεση προτεραιότητα κάθε ενέργεια που έχει  πιθανή διασύνδεση με την αξιολόγηση. Δεν ενδιαφέρονται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα Νηπιαγωγεία και οι Νηπιαγωγοί, δεν ασχολούνται με τα καίρια θέματα που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά έχουν επιδοθεί σε διαδικασίες που σχετίζονται με την αξιολόγηση, όπως η αξιολόγηση των νηπίων-portfolio κ.α. Οι πιέσεις για τυποποιημένη αξιολόγηση των νηπίων είναι πολλές, την ίδια στιγμή που στο αναλυτικό πρόγραμμα δεν εμπεριέχεται αυτή η μορφή της αξιολόγησης. Προκειμένου δε να «διευκολύνουν» τους/τις Νηπιαγωγούς έχουν κλέψει από διάφορες έρευνες του εξωτερικού έτοιμες φόρμες, σε κάποιες περιπτώσεις παρωχημένες, περασμένων δεκαετιών και τις πετάνε αποσπασματικά προσπαθώντας να διαμορφώσουν ένα δικό τους επικίνδυνο και αλλοπρόσαλλο πλαίσιο αξιολόγησης των νηπίων! Κάποιοι Σύμβουλοι προκειμένου να εξασφαλίσουν μόρια για τις επικείμενες κρίσεις τους, πιέζουν συναδέλφους για παρουσιάσεις σε μεσημεριανά  σεμινάρια, λέγοντάς τους –-γεγονός που δεν ισχύει- ότι πρόκειται για διαδικασία οριζόμενη από την αξιολόγηση, άλλοι διοργανώνουν μεσημεριανά σεμινάρια μέχρι και πέντε την ημέρα σε διαφορετικές περιοχές την ίδια μάλιστα ώρα, που εννοείται ότι  οι ίδιοι αδυνατούν να παρευρεθούν, άλλοι πιέζουν συναδέλφους να αλλάξουν τον περσινό απολογισμό τους  και να δηλώσουν στοιχεία για τα οποία είχαν αποφασίσει  διαφορετικά  κ.ά. Το γεγονός ότι ασκείται πίεση για να δηλωθούν ψευδή στοιχεία, αποτελεί θέμα πειθαρχικού ελέγχου.
  Ήδη, έχουμε τα πρώτα φαιδρά δείγματα από τις εκθέσεις απολογισμού που ανέβασαν κάποιοι τον Ιούνιο. Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες βρίθουν από ψέματα σε βαθμό που σε κάποιες περιπτώσεις η καταγγελία των συναδέλφων διαφαίνεται ως πιθανό σενάριο...
Κάποια σχολεία επέλεξαν να ανεβάσουν εκθέσεις απολογισμού για  τη δημιουργία εντυπώσεων που καμιά σχέση δεν έχουν με την  πραγματικότητα!    Αναφέρουν μεγάλο αριθμό συνεδριάσεων συλλόγου διδασκόντων, ενώ στο βιβλίο πρακτικών  υπάρχουν 2 με 3,  άλλα σχολεία μονοθέσια αναφέρουν 20 και πλέον συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων  -προφορικές προφανώς με τον εαυτό τους! Άλλα σχολεία αναφέρουν συγκεντρώσεις γονέων που δεν έγιναν ποτέ, ερωτηματολόγια γονέων που δεν δόθηκαν ποτέ και η πιο επιτυχημένη επιλογή, το αποκορύφωμα όλων, είναι οι συνεντεύξεις-ερωτηματολόγια νηπίων, αφού βέβαια τα νήπια δεν θα βγουν να τους διαψεύσουν! Άλλα σχολεία αναφέρουν έως και 4 προγράμματα -που μάλλον παρέλειψαν να τα δηλώσουν ως καινοτόμα και το θυμήθηκαν στο τέλος της χρονιάς...
Και ενώ  εκθειάζουν τους Σχολικούς Συμβούλους –αλίμονο σε όποιον δεν το έκανε για το μελλοντικό αξιολογητή του- στο τέλος γράφουν ότι ένα βασικό στοιχείο στο το οποίο  παρουσιάζει έλλειμμα η εκπαιδευτική διαδικασία είναι η ελλιπής έως ανύπαρκτη επιμόρφωση από τους Συμβούλους!  Συνεπώς ο Σύμβουλος κρίνεται  ανεπαρκής!

Σύμφωνα   με το Ν3848/10, αρ. 32 οι εκθέσεις αξιολόγησης θα πρέπει να γνωστοποιούνται στους μαθητές και στο σύλλογο γονέων και να δημοσιεύονται στο διαδίκτυο, στην ιστοσελίδα του σχολείου.

 Συνεπώς η επιλογή των συναδέλφων αυτών να διαφοποποιηθούν από τις αποφάσεις των Συνδικαλιστικών τους οργάνων (Συλλόγων και ΔΟΕ) ακυρώνει κάθε συνδικαλιστική κάλυψη απέναντι σε οποιαδήποτε καταγγελία .
ΠΡΟΣΟΧΗ! ΔΕΝ ΑΝΕΒΑΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΑΕΕ, ΟΥΤΕ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΕΡΣΙΝΗ ΜΑΣ ΕΝΙΑΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ, (η οποία ουσιαστικά ήταν άρνηση στις παράτυπες διαδικασίας της ΑΕΕ και εκδηλώθηκε με την υπογραφή μας σε ποσοστό 93% και μεταγενέστερα,  με Πρακτικά άρνησης συμμετοχής  στη διαδικασία,  με Πρακτικά Συλλόγων Διδασκόντων κατά τα πρότυπα της  ΔΟΕ, με ακυρώσεις σεμιναρίων στελεχών και  με άρνηση πολλών Διευθυντών για την εξ αποστάσεως επιμόρφωση).
Η ΔΟΕ έχει προκηρύξει ΟΜΟΦΩΝΑ απεργία -αποχή από τις διαδικασίες της αξιολόγησης και έχει καταθέσει Εξώδικο (Αρ. Πρωτ. 1047/25-9-2014,   Απόφαση 5/9 και Απόφαση 29/9 Αρ. Πρωτ. 1096/ 29-9-2014 και 7/10 Αρ. Πρωτ 1120 και για Νηπιαγωγούς Αρ. πρωτ. 25/12-9-2014) η οποία  με σαφήνεια μας καλύπτει.
Την ίδια μάχη δίνει και ο υπόλοιπος δημόσιος τομέας από το καλοκαίρι και συνεχίζει με επιτυχία, υιοθετώντας την απόφαση για απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ.
Συνάδελφοι,
Ø   Όλοι γνωρίζουμε ότι η αξιολόγηση-αυτοαξιολόγηση ΑΠΕΤΥΧΕ και τώρα το Υπουργείο ετοιμάζει την πιο μεγάλη  παγίδα, η οποία θα είναι  πιθανή αποδέσμευση από τις ποσοστώσεις, σε συνδυασμό με το δόλωμα της εθελοντικής αξιολόγησης, έτσι ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία και πιθανόν ένας διάλογος-κοροϊδία, ενώ παράλληλα θα εκταμιεύονται τα ποσά απο το ΕΣΠΑ.
Ø   Η εφαρμογή των νόμων 3848/10, 4024/11 και 4142/13 καθώς και του ΠΔ 152/13 έχει στόχο το κλείσιμο και την κατηγοριοποίηση  σχολείων, την υποβάθμιση της Δημόσιας Παιδείας, τις απολύσεις και τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών, την καλλιέργεια του ανταγωνισμού ανάμεσα στα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς και την απαξίωση του εκπαιδευτικού.
Ø  Κυοφορείται νέο μισθολόγιο απόλυτα συνδεδεμένο με την αξιολόγηση και νέο ασφαλιστικό που θα οδηγήσουν σε μεγαλύτερες μειώσεις μισθών και συντάξεων. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι ήδη μειωμένοι κατά 40%  από το 2009.
Ø  Το μεσοπρόθεσμο για το 2015-2018 προβλέπει περιορισμό των δαπανών για μισθούς και συντάξεις στην περιοχή των 18 δις, επιβάλλοντας πρακτικά πενταετές πάγωμα μισθών.
Ø  Οι εκπαιδευτικοί δε μπορούν όλοι να αξιολογηθούν με άριστα ή έστω πολύ καλά, γιατί τότε ο αξιολογητής κατηγορείται για υπερβολική επιείκεια και χάνει τη θέση του (Ν3848/10, αρ.26).   
Ø  Όσοι υπόσχονται προαγωγή κατόπιν αξιολόγησης ηθελημένα αποκρύπτουν ότι σύμφωνα με το Μνημόνιο 2 καμιά προαγωγή δεν πρόκειται να γίνει στον δημόσιο τομέα εάν πρώτα δεν εκτιμηθεί ότι οι μισθολογικές ωριμάνσεις, που ενσωματώνονται στον νέο μηχανισμό προαγωγών, δεν έχουν υπερβολικό κόστος.
Ø  Οι αναρτήσεις στο παρατηρητήριο της ΑΕΕ θα χρησιμοποιηθούν από τις υπό στελέχωση 5μελείς επιτροπές αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου (ΕΑΕΕ) για την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την κατάταξή τους σε αξιολόγηση θετική, θετική υπό όρους και αρνητική, ανάλογα και με τον βαθμό ανταπόκρισης στα σχέδια δράσης που καταθέτουν.
       Συνάδελφοι , δεν υποκύπτουμε σε πιέσεις, ειδοποιούμε άμεσα το Σύλλογο και τη ΔΟΕ, δεν ανεβάζουμε στο Παρατηρητήριο της ΑΕΕ τον Προγραμματισμό Εκπαιδευτικού
Έργου, υλοποιούμε τις αποφάσεις των Συνδικαλιστικών μας οργάνων.
ΌΛΟΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟΥ




[2] Την  ανάρτηση ή τροποποίηση των σχεδίων δράσης που δεν κατατέθηκαν τον Ιούνιο ως τις 15/10.
Την ανάρτηση στο παρατηρητήριο του προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου και των σχεδίων δράσης ως τις 31/11.
Την εξ αποστάσεως επιμόρφωση των διευθυντών που δεν υποτάχθηκαν ως τις 15/10.
Ταυτόχρονα:
Μεταθέτει την αξιολόγηση των Διευθυντών και των υποδιευθυντών ως προς το διοικητικό τους έργο στις αρχές του Νοέμβρη.
Παρατείνει ακόμα και την προθεσμία για την εγγραφή στο Μητρώο Εμπειρογνωμόνων Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου και τη στελέχωση  των Επιτροπών Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου (E.A.E.E.), των νέων επιθεωρητών για την εξωτερική αξιολόγηση των σχολείων ως τις 21/10

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου