Τετάρτη 26 Ιουλίου 2017

Παρεμβάσεις Κινήσεις Συσπειρώσεις: Πρόταση για Πολιτικό πλαίσιο, διεκδικητικό πλαίσιο, πρόγραμμα δράσης στην 86η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ

· Κλιμακώνουμε τον αγώνα ενάντια σε κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ
· Κάτω τα παλιά και νέα μνημόνια
· Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί –κανείς αναπληρωτής απολυμένος –κανείς εκπαιδευτικός στην ανεργία

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας το μνημονιακό της κατήφορο και τη λεηλασία των κοινωνικών δικαιωμάτων, ψήφισε στις 18 Μάη το 4ο μνημόνιο – οδοστρωτήρα, που προβλέπει μέτρα ύψους 4,9 δις ευρώ μέχρι το 2021, ενώ στο Eurogroup της 15ης Ιουνίου συμφώνησε σε λιτότητα διαρκείας μέχρι το 2060, αφού με την απόφασή του προβλέπονται πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% μέχρι το 2023 και 2% μέχρι το 2060! Τα παραπάνω σημαίνουν μειώσεις συντάξεων κατά 2,26 δις, μειώσεις των μισθών των πιο χαμηλόμισθων εργαζόμενων μέσα από τη πρωτοφανή μείωση του αφορολόγητου, ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, χτύπημα των συνδικαλιστικών δικαιωμάτων, ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, περικοπές στα επιδόματα τέκνων/φτώχειας/θέρμανσης, νέα αξιολόγηση και κινητικότητα στο Δημόσιο.

Το νέο 4ο μνημόνιο, τα αντιλαϊκά μέτρα που προβλέπει η συμφωνία κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ, η επιταγή των θεσμών να πληρώσει ο λαός 14,8 δις ευρώ το 2017 για τόκους και χρεολύσια συνεχίζει το έργο των μνημονιακών αντιλαϊκών αντιεκπαιδευτικών πολιτικών όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων, αφήνοντας ακόμα πιο βαθιές χαρακιές στο ήδη πληγωμένο σώμα των εργαζόμενων και των ανέργων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, πιστή στις δεσμεύσεις της ΕΕ, του Δημοσιονομικού Συμφώνου και του ΟΟΣΑ, αναλαμβάνει να υλοποιήσει όλα τα μνημόνια, παγιώνει το καθεστώς της μόνιμης επιτροπείας. Είναι μια κυβέρνηση προώθησης των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων και κλιμάκωσης της αντιλαϊκής επίθεσης όπως αποδείχθηκε με την ψήφιση του 4ου μνημονίου. Την ίδια στιγμή, είναι τουλάχιστον εξοργιστική η στάση της μνημονιακής αντιπολίτευσης και ολόκληρου του πολιτικού κατεστημένου να μοιράζουν ξανά ψεύτικες υποσχέσεις για «έξοδο από τα μνημόνια» ενώ είναι εκείνοι που βύθισαν τη χώρα στη μνημονιακή κόλαση όλα τα προηγούμενα χρόνια.

Ταυτόχρονα η κυβέρνηση συναινεί και παρέχει διευκολύνσεις στις νέες πολεμικές ιμπεριαλιστικές εκστρατείες των ΗΠΑ. Στο έδαφος της καπιταλιστικής κρίσης και του ανταγωνισμού των ιμπεριαλιστικών δυνάμεων που αναδιαμορφώνουν τις σφαίρες επιρροής, αιματοκυλώντας τους λαούς και οδηγώντας εκατομμύρια στην προσφυγιά, αναπτύσσεται η δράση του φασισμού και των νεοναζιστικών συμμοριών που υπηρετώντας τις πιο ακραίες συστημικές αντιλήψεις, στοχοποιούν τους πρόσφυγες, τους μετανάστες, τις συλλογικότητες του κινήματος, κάθε ριζοσπαστική φωνή, κάθε τι διαφορετικό.


Η κυβέρνηση καρατομεί εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα στην εκπαίδευση


· Με τα μέτρα του 4ου μνημονίου για την εκπαίδευση – αύξηση διδακτικού ωραρίου, αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, προώθηση της αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης.
· Με τις υπουργικές αποφάσεις και εγκυκλίους για το «ενιαίο» δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο συνιστούν μηχανισμό εξοικονόμησης και δημοσιονομικής προσαρμογής του δημόσιου σχολείου στη μνημονιακή πολιτική της κοινωνικής λεηλασίας. Το ωρολόγιο πρόγραμμα λειτουργεί πλέον ως δημοσιονομικός κόφτης στο πεδίο της εκπαίδευσης με στόχο την εξαφάνιση των εκπαιδευτικών κενών και τη δημιουργία τεράστιων τεχνητών πλεονασμάτων. Αποτέλεσμα: το σχολείο κατακερματίζεται, το πρόγραμμά του διαμορφώνεται και αναδιαμορφώνεται με βάση τους μνημονιακούς περιορισμούς, χιλιάδες αναπληρωτές απολύονται, χιλιάδες εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο μετακινήσεων. Κριτήριό τους δεν είναι οι ανάγκες των μαθητών, αλλά οι ανάγκες των δανειστών. Κριτήριό τους δεν είναι η σταθερή εργασία, αλλά η εργασιακή ευελιξία και ομηρία. Κριτήριό τους δεν είναι το σχολείο όπου αμβλύνονται οι κοινωνικές και ταξικές ανισότητες, δεν είναι το σχολείο της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, αλλά το πολυδιασπασμένο φθηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς.

· Με τα νέα σχέδια προώθησης της αξιολόγησης, με την Έκθεση της Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) να προωθεί τη διασφάλιση της συναίνεσης των εκπαιδευτικών και την ενεργή εμπλοκή τους στις διαδικασίες αξιολόγησης, ώστε να προωθηθούν οι μορφές αυτοαξιολόγησης και εξωτερικής αξιολόγησης «αφού έχει εμπεδωθεί κουλτούρα αξιολόγησης». Πρώτο βήμα σε αυτή την κατεύθυνση η προσπάθεια αξιολόγησης από το «σώμα» των «μόνιμων συνυπηρετούντων εκπαιδευτικών» με αφορμή την επιλογή των νέων διευθυντών των σχολείων.
· Με τους μηδενικούς διορισμούς, την διαιώνιση της ελαστικής εργασίας, τα τεχνητά πλεονάσματα προσωπικού, τη δραστική περικοπή των μεταθέσεων, τις υποχρεωτικές μετακινήσεις, τις συμπτύξεις τμημάτων, τη στυγνή εφαρμογή του μνημονιακού κόφτη στην εκπαίδευση.
· Με την υποβάθμιση της ειδικής αγωγής και στην ιδιωτικοποίησή της, στις τροπολογίες που προωθούν το προσοντολόγιο ως διαδικασία πρόσληψης, που απαξιώνουν το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Που κατοχυρώνουν το ατέλειωτο κυνήγι προσόντων και πιστοποιήσεων για μια θέση ελαστικής εργασίας.
· Με τα σχέδια κυβέρνησης – ΟΟΣΑ – ΣΕΒ, που στοχεύουν στο ίδιο το DΝΑ του δημόσιου σχολείου, προωθώντας την αποκέντρωση και αυτονομία των σχολικών μονάδων. Σχολεία-επιχειρήσεις, «αυτόνομα», σε ανταγωνιστική μεταξύ τους βάση, σε άγρα των μαθητών-πελατών, σχολεία που υπόκεινται σε τυποποιημένους ποσοτικούς δείκτες αξιολόγησης και εξαρτώνται από τις χορηγίες της «επιχειρηματικής φιλανθρωπίας» και την κατ’ επιλογήν χρηματοδότηση από την τοπική αυτοδιοίκηση.
· Με το πιο ταξικό Λύκειο των λίγων και της μαθητείας.

Η δύναμή τους είναι και αδυναμία τους

Με όλα τα μέτρα που παίρνουν, όσα κι αν δώσουν στις Τράπεζες και το κεφάλαιο, η καπιταλιστική κρίση βαθαίνει. Η καθημαγμένη κοινωνία που γονατίζει και βλέπει το παρόν της να διαλύεται και το μέλλον της να καταστρέφεται, δεν έχει τίποτε θετικό να περιμένει από αυτούς. Ακόμη και η ανάπτυξη που όλο υπόσχονται, αφορά τα κέρδη τους εκτινάζοντας την ανεργία και επιβάλλοντας την εξαθλίωση των ανθρώπων.


Απέναντι στα νέα μνημόνια, απέναντι στα νέα αντιεκπαιδευτικά μέτρα, πρέπει να ανοίξει ένας νέος κύκλος αγώνων, ένας νέος κύκλος άνθισης των εκπαιδευτικών, των εργατικών και λαϊκών αγώνων και διεκδικήσεων.

Η ώρα είναι τώρα! Γιατί ό,τι εφαρμόζεται δύσκολα ανατρέπεται, γιατί ό,τι χάνεται είναι κομμάτι της ζωής μας, γιατί όσο προχωράνε τα μέτρα κυριαρχεί ένας πραγματισμός που μας δηλητηριάζει, που λέει ότι δεν γίνεται αλλιώς. Στη μνημονιακή εφταετία, μόνο η λαϊκή κινητοποίηση έφερε απονομιμοποίηση, ρωγμές, φραγμούς, καθυστερήσεις κι έστω κάποιες μικρές νίκες απέναντι στην επίθεση κυβερνήσεων, ΕΕ και ΔΝΤ. Στην εκπαίδευση το ξέρουμε καλά, με το μπλοκάρισμα της εφαρμογής της αξιολόγησης, τη νίκη του αγώνα των απολυμένων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας, την αποτροπή των υποχρεωτικών μετακινήσεων, την προσμέτρηση της ώρας σίτισης ως διδακτικής για όλους τους εκπαιδευτικούς.


– Να γίνουμε το κίνημα που δεν μπορούν να αγνοήσουν. Κίνημα ρήξης και ανατροπής της πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, ΕΕ, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ και όλου του μνημονιακού μετώπου που κυβέρνησε και ψήφισε μνημόνια ως τώρα. Με αγώνες σύγκρουσης και ανατροπής, όχι διαμαρτυρίας και υποταγής. Με συνδικάτο ταξικό, όχι κυβερνητικό και κρατικό.


– Να διαμορφώσουμε ένα νέο μορφωτικό ρεύμα κριτικής απελευθερωτικής παιδαγωγικής και κοινωνικής χειραφέτησης με συλλογικές ριζοσπαστικές πρακτικές, στην τάξη και το σχολείο.


– Να δυναμώσουμε τον αγώνα για το σχολείο των όλων, των ίσων, των διαφορετικών, το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων της κοινωνικής πλειοψηφίας, τους Συλλόγους, τα σωματεία μας, ως ελεύθερες, ανεξάρτητες, ταξικές συλλογικότητες, τους Συλλόγους Διδασκόντων για να γίνουν το αποφασιστικό όργανο στο σχολείο.


– Να ισχυροποιήσουμε την ενότητα όλων των εκπαιδευτικών και την αγωνιστική διεκδίκηση των συλλογικών τους συμφερόντων. Το δυνάμωμα των Συλλόγων αφορά στην ενίσχυση του ανεξάρτητου ρεύματος των Παρεμβάσεων στις εκλογικές τους διαδικασίες, τους συσχετισμούς στο νέο Δ.Σ. της ΔΟΕ, τη μαζικοποίηση των Γεν. Συνελεύσεων και των συλλογικών διαδικασιών ενάντια στις λογικές της ανάθεσης.


– Να πάρουμε την υπόθεση στα χέρια μας, να συγκροτήσουμε ένα πλατύ, ενωτικό, κοινωνικοπολιτικό και αγωνιστικό μέτωπο με ξεκάθαρους στόχους και πρόγραμμα ανατροπής:


– Ανατροπή των μνημονίων, μεσοπρόθεσμου, δανειακής, -ΕΕ -ΔΝΤ και έξοδο από τον «μηχανισμό» στήριξης. Ανατροπή του Συμφώνου για το Ευρώ. Δε θα πληρώσουμε την κρίση του κεφαλαίου, να πάρουν πίσω όλα τα αντεργατικά μέτρα.

– Ανατροπή κάθε επίδοξου διαχειριστή της ίδιας πολιτικής από το κίνημα των εργαζομένων

– Παύση πληρωμών του χρέους – μη αναγνώριση του χρέους, διεθνιστικός αγώνας και ρήξη-έξοδος από το ευρώ, την ΟΝΕ και την Ε.Ε. Κοινωνικοποίηση και εργατικός έλεγχος των τραπεζών και των παραγωγικών τομέων. Να επιστραφούν και να δοθούν τα δις -που χαρίστηκαν στις τράπεζες- για την εξυπηρέτηση των εργατικών και λαϊκών αναγκών.

– Κατοχύρωση του δικαιώματος στη στέγη, την ενέργεια, το νερό για όλους όσους ζουν σ’ αυτή τη χώρα. Κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς και τις κατασχέσεις. Θεσμοθέτηση νομοθετικού πλαισίου για την πραγματική προστασία της λαϊκής κατοικίας και περιουσίας, με την κατοχύρωση του ακατάσχετου της πρώτης κατοικίας και τη διαγραφή χρεών των λαϊκών οικογενειών προς τράπεζες, κράτος, δήμους και ταμεία.


Διαμορφώνουμε ένα συνολικό διεκδικητικό πλαίσιο για το εκπαιδευτικό κίνημα

Διεκδικούμε άμεσα:

Άμεση απόσυρση των Υπουργικών αποφάσεων και όλων των εγκυκλίων και τροπολογιών για το δημοτικό σχολείο, το νηπιαγωγείο, την ειδική αγωγή.
Μαζικούς , μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη όλων των αναγκών. Με βάση την προϋπηρεσία και την ημερομηνία λήψης πτυχίου. Πλήρη εργασιακά, εκπαιδευτικά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές.
Καμιά απόλυση – κανένας αναπληρωτής χωρίς δουλειά. Διορισμός όλων των αναπληρωτών. Πρόσληψη σε μία φάση, πριν την έναρξη των μαθημάτων, όλων των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν τη φετινή και περσινή σχολική χρονιά, όλων των αναπληρωτών που έχει ανάγκη η εκπαίδευση (δάσκαλοι, δάσκαλοι ειδικής αγωγής, νηπιαγωγοί, αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής).
Δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις υπάρχουσες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Πρόσληψη – τοποθέτηση εκπαιδευτικών των υπαρχουσών ειδικοτήτων σε όλα τα σχολεία.Εξασφάλιση πιστώσεων τώρα για προσλήψεις. Κατάργηση του ν. 3848/2010 του «νέου σχολείου» της Διαμαντοπούλου, του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και του ν. 4186/2013, του Αρβανιτόπουλου. Όχι στην ελαστική εργασία.
Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος δημοτικού και νηπιαγωγείου.
Υπερασπιζόμαστε τα επαγγελματικά δικαιώματα που απορρέουν από το πτυχίο. Υπερασπιζόμαστε την ενότητα των εκπαιδευτικών και των εργασιακών τους δικαιωμάτων.
Έκτακτη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης για διορισμούς, προσλήψεις, ουσιαστική αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για σίτιση, υγεία, μεταφορά των μαθητών.
Αυξήσεις τώρα στους μισθούς. Όχι στη σύνδεση μισθού – «προσόντων» – αξιολόγησης. Όχι στη διαγραφή εργασιακού χρόνου. Κανένας «κόφτης» στο μισθό μας. Όχι στη φοροληστεία.
Κατάργηση του αντιασφαλιστικού νόμου – λαιμητόμου. Έκτακτες κρατικές επιχορηγήσεις για τα ταμεία – πίσω τα κλεμμένα. Θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος στα 25 χρόνια υπηρεσίας για όλους. Πλήρης σύνταξη στα 30 χρόνια εργασίας και 60 έτη ηλικίας.
Καμιά μείωση οργανικών θέσεων – οργανικές τοποθετήσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς. Καμιά υποχρεωτική μετακίνηση εκπαιδευτικού.
Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών. Όχι στην κερδο­σκοπία των πιστοποιήσεων.
Επαναλειτουργία με ουσιαστικούς όρους της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας σε όλα τα σχολεία, με διορισμούς εκπαιδευτικών και προσλήψεις αναπληρωτών.
Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση στο 5% του ΑΕΠ – 15% του προϋπολογισμού
Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. Να καταργηθεί όλο το αυταρχικό – αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης, εσωτερικής, εξωτερικής, σχολείων και εκπαιδευτικών. Κατάργηση της ΑΔΙΠΔΕ. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους. Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.
Ετήσια επιμόρφωση όλων των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα. Επαναλειτουργία της μετεκπαίδευσης.
Μείωση της αναλογίας των μαθητών ανά τμήμα σε 1:15 στο Νηπιαγωγείο και στις Α’ και Β’ τάξεις και 1/20 από Γ’ έως Στ΄. Καμιά συγχώνευση – κατάργηση τμήματος σχολείου και νηπιαγωγείου. Κανένα τμήμα, πρωινό ή ολοήμερο, χωρίς το δάσκαλό του – όχι στην κατάργηση του δάσκαλου τάξης.
Λέμε όχι στο μνημονιακό σχολείο είτε με την παλιά είτε με τη νέα του μορφή. Όχι στο φθηνό και ευέλικτο σχολείο της αγοράς, του κατακερματισμού της γνώσης και των αντικειμένων, των ταξικών φραγμών.
Σε κοινό βηματισμό με όλους τους εργαζόμενους παλεύουμε ενάντια στη φορολεηλασία, τα χαράτσια, τις ιδιωτικοποιήσεις, τους πλειστηριασμούς της λαϊκής κατοικίας, το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου. Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα σε δημόσια και δωρεάν κοινωνικά αγαθά. Παιδεία – υγεία – ασφάλιση -ρεύμα και νερό για όλο το λαό!

Αγωνιζόμαστε για δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή – εκπαίδευση και ενιαίο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό δωδεκάχρονο σχολείο, για το σχολείο των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Με στόχο τη βαθιά και ολοκληρωμένη γνώση, την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης κόντρα στις δεξιότητες και τον κατακερματισμό της γνώσης. Με δυνατότητα επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης, συνεργατικής διδασκαλίας και συνδιδασκαλίας, με αντισταθμιστική εκπαίδευση (ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις υποδοχής, Τμήματα Ένταξης, παράλληλη στήριξη). Με τη λειτουργία δημιουργικών δραστηριοτήτων (χορωδία, αθλητική, εικαστική, θεατρική ομάδα, εργαστήριο πληροφορικής κ.ά.) ώστε να καλύπτονται ολόπλευρα οι ανάγκες των μαθητών και όλοι οι εκπαιδευτικοί να μείνουν στο σχολείο, να αποκτούν ουσιαστική σχέση με αυτό και με τους μαθητές του.




ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ


Η σημερινή κυβέρνηση συνεχίζει την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων και οδηγεί στην αποδόμηση της Ειδικής Αγωγής. Ένα μεγάλο μέρος του μαθητικού δυναμικού με αναπηρία παραμένει αχαρτογράφητο, χωρίς πρόσβαση στη δημόσια εκπαίδευση, με τους γονείς να αναλαμβάνουν το κόστος της εκπαίδευσης των παιδιών τους. Οι σχέσεις εργασίας είναι ελαστικές, γεμάτες ανασφάλεια καθώς μεγάλο μέρος των μόνιμων αναγκών καλύπτεται από αναπληρωτές, ενώ συνεχίζεται ο κατακερματισμός των εργαζομένων με την πρόταξη διαφορετικών κάθε φορά κριτηρίων. Η χρηματοδότηση μέσω ΕΣΠΑ και η υπεράσπιση των οδηγιών της ΕΕ αποτελεί σταθερή κυβερνητική επιλογή και οδηγεί στην περαιτέρω διάλυση της Ειδικής Αγωγής. Η απουσία διορισμών και η ΥΑ αναφορικά με τα κριτήρια πρόσληψης αναπληρωτών ειδικής αγωγής εναρμονίζονται πλήρως με ΕΕ-ΟΟΣΑ και όχι με τις πραγματικές ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού.

Οι προθέσεις του υπουργείου έχουν βασικό σκοπό τη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης, την ενίσχυση της ιδιωτικοποίησης και την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών με σύνδεση εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων και αποδοτικότητας. Η πρόκριση ενός προσοντολογίου και η απαξίωση των πτυχίων προτάσσει την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και τμημάτων έναντι της κάλυψης των πραγματικών αναγκών της Ειδικής Αγωγής. Μεγάλοι χαμένοι πρώτα τα παιδιά και στη συνέχεια οι εκπαιδευτικοί. Οι αναπληρωτές θα επιδίδονται σε κυνήγι τυπικών προσόντων ενώ παράλληλα θα υποαπασχολούνται. Οι μόνιμοι θα χρησιμοποιούνται για την κάλυψη οποιονδήποτε αναγκών σε οποιοδήποτε χώρο και βαθμίδα.


ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΝΑΙ:

ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΦΑΝΗ ΠΛΗΘΥΣΜΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ


– Έγκαιρη διάγνωση και καταγραφή των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Για να μπορέσει ο αφανής πληθυσμός των αναπήρων μαθητών να γίνει ορατός και αναγνωρίσιμος.

– Διαχειριστικός έλεγχος των ιδιωτικών μονάδων ειδικής εκπ/σης και η μετατροπή τους σε δημόσιες.

ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ:

° Πρώιμη παρέμβαση, ίδρυση ΤΕ σε κάθε σχολείο (Α/βάθμια-Β/βάθμια) με απαραίτητο εξοπλισμό και εποπτικό υλικό, τη στελέχωση των σταθερών δομών με μόνιμο προσωπικό.

° Δημιουργία και δεύτερου ΤΕ ανάλογα με τις ανάγκες κάθε σχολείου. Μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, επαναπροσδιορισμός περιεχομένου, μεθόδων διδασκαλίας και μέσων. Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του τακτικού προϋπολογισμού.

° Κατοχύρωση παιδαγωγικής εκπαιδευτικής κατεύθυνσης των ΚΕΔΔΥ, άμεση στελέχωσή τους, μικρότερες περιοχές ευθύνης ανά δήμο, λιγότερες διοικητικές αρμοδιότητες, κινητές μονάδες που θα επισκέπτονται τα σχολεία και θα στηρίζουν εκπαιδευτικούς και μαθητές. ΤαΚΕΔΔΥ να υλοποιούν την υποστήριξη των μαθητών με ειδικές ανάγκες μέσα στα σχολεία. Διορισμοί εκπαιδευτικών σε όλα τα δημόσια ιατροπαιδαγωγικά κέντρα.

° Στελέχωση των ειδικών σχολείων με απαραίτητες ειδικότητες (ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, εργοθεραπευτές, λογοθεραπευτές, βοηθητικό προσωπικό κ.ά.) με μόνιμη σχέση εργασίας. Ίδρυση οργανικών θέσεων για όλες τις ειδικότητες εργαζομένων (ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό.) Κανένα κλείσιμο-συγχώνευση σχολικής μονάδας.20 μαθητές/τμήμα στα δημοτικά, 15 ανά τμήμα Α΄ και Β΄ δημοτικού και στα νηπιαγωγεία.

° Αναβάθμιση των υπαρχόντων και ίδρυση νέων εκπαιδευτικών μονάδων δημόσιας και δωρεάν, ειδικής επαγγελματικής εκπαίδευσης (ΕΕΕΕΚ), διεύρυνση του ρόλου τους με μονάδες αυτόνομης διαβίωσης, προστατευμένα εργαστήρια, νομοθετική κατοχύρωση των αποφοίτων τους. Ειδική εκπαίδευση εφόρου ζωής για τα άτομα με βαριές, πολλαπλές αναπηρίες και ίδρυση κέντρων αυτόνομης διαβίωσης. Μόνιμη σταθερή, προστατευμένη – υποστηριζόμενη εργασία για τα άτομα με ειδικές ανάγκες στο Δημόσιο και στον Ιδιωτικό Τομέα.

° Δημόσιες και δωρεάν δομές αποκατάστασης και φροντίδας μαθητών με αναπηρία.

° Κατάργηση της νομοθετικής ρύθμισης που επιτρέπει την ιδιωτική παράλληλη στήριξη.

° Παράλληλη στήριξη ανά μαθητή. Όχι στην part time παράλληλη στήριξη.

° Όχι στην ίδρυση ΚΙΝΣΕΠ για τη μαθητεία των μαθητών των ειδικών γυμνασίων και Λυκείων.

° Όχι στην κατάργηση των ειδικών σχολείων. Συστέγαση ειδικών και γενικών σχολείων ώστε να υλοποιούνται προγράμματα ένταξης μαθητών με αναπηρία.

Γ. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί στην ειδική εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες της για όλες τις ανάγκες της. Καμία κατηγοριοποίηση, κατακερματισμό και διαχωρισμό των εκπαιδευτικών. Κατάργηση του θεσμού των ΑΜΩ και της ελαστικής εργασίας. Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους με πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά, συνταξιοδοτικά δικαιώματα! Ενιαία κριτήρια μεταθέσεων, διορισμών σε όλη την εκπαίδευση. Διορισμοί με βάση το χρόνο λήψης του πτυχίου και την προϋπηρεσία. Διορισμός όλων των αναπληρωτών και όσων έχουν υπογράψει έστω και μια σύμβαση στο δημόσιο σχολείο. Σταθερή και μόνιμη εργασία για όλους. Όχι στην ελαστική εργασία.
Επαναλειτουργία των διδασκαλείων, με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, καθιέρωση του θεσμού της μετεκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής και στη β/βάθμια εκπαίδευση, περιοδική ουσιαστική επιμόρφωση με τη χρηματοδότηση του υπουργείου του προσωπικού όλων των ΣΜΕΑ, αλλά και των εκπαιδευτικών της γενικής εκπαίδευσης σε θέματα ειδικής αγωγής.
Κατάργηση των νόμων που εμπορευματοποιούν την ειδική αγωγή, προωθούν την ιατρικοποίηση, κατηγοριοποιούν τους εκπαιδευτικούς και ανατρέπουν εργασιακά δικαιώματα.
Κατάργηση του Ν.3848/2010. Κανένα προσοντολόγιο. Όχι στα πιστοποιητικά παιδαγωγικής, διδακτικής επάρκειας. Όχι στην αξιολόγηση, στο σχεδιαζόμενο πιστοποιητικό επαγγελματικής επάρκειας και το πλαίσιο προσόντων εκπαιδευτικού.
Άμεση κατάργηση της τροπολογίας και της ΥΑ για ειδική αγωγή και αναπληρωτές.

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Με το Άρθρο 35Α του νόμου «Ρυθμίσεις για την Έρευνα» απαιτείται ο ελάχιστος αριθμός των 14 νηπίων για την ίδρυση-λειτουργία Νηπιαγωγείων από 7 που ήταν μέχρι τότε. Εκατοντάδες νηπιαγωγεία βρίσκονται υπό καθεστώς κατάργησης ή συγχώνευσης με την εφαρμογή του νόμου.

Η Υ.Α. για το Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο δημιούργησε ένα μοντέλο – πρόπλασμα για την Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση, προπομπό των αναδιαρθρώσεων που σχεδιάζονται και για το Δημοτικό Σχολείο με τα εξής στοιχεία:

1.Κατάργηση του ενιαίου ολοήμερου Προγράμματος στην βάση της υποχρεωτικότητας. Καθίσταται υποχρεωτικό μόνο το βασικό πρόγραμμα και προαιρετική η απογευματινή λειτουργία που δε θεωρείται πρόγραμμα

2. Προϋποθέσεις φοίτησης για τα νήπια στο προαιρετικό απογευματινό πρόγραμμα.

3. Όροι και προϋποθέσεις λειτουργίας του ολοημέρου με βάση τον αριθμό των φοιτούντων νηπίων.

4. Ακύρωση της ποιοτικής προέκτασης του πρωινού προγράμματος σε ενιαίο πλαίσιο με το απογευματινό και του αντισταθμιστικού ρόλου που αυτό προσφέρει

5. Δημιουργία μικτών τμημάτων με τις αρνητικές συνέπειες που ήδη γνωρίζουμε.

6. Κατάργηση της εναλλαγής της βάρδιας των νηπιαγωγών στο Ολοήμερο πρόγραμμα

7. Δημιουργία όρων επισφάλειας της εργασίας των νηπιαγωγών (εκπαιδευτικοί όχι αποκλειστικά ΠΕ 60, χωριστές σταθερές βάρδιες, ακύρωση λειτουργίας του ολοήμερου προγράμματος ανά πάσα στιγμή εντός του έτους, διεύρυνση των ελαστικών μορφών εργασίας στο Ολοήμερο)

Στο έδαφος λοιπόν αυτό των μέτρων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που συνεχίζει όπως και οι προηγούμενες κυβερνήσεις την υπονόμευση της δημόσιας προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης , ο Υπουργός Παιδείας και ο Πρωθυπουργός εξαγγέλλουν την υποχρεωτική δίχρονη προσχολική αγωγή ενώ τις αμέσως επόμενες μέρες διευκρινίζουν ότι η θεσμοθέτησή της παραπέμπεται στο τέλος της τριετίας που λειτουργεί ως δήθεν μεταβατικό στάδιο με τη δυνατότητα επιλογής των γονέων μεταξύ ιδιωτικών και δημοτικών παιδικών σταθμών και Δημόσιου Νηπιαγωγείου για τη φοίτηση των προνηπίων. Στην πραγματικότητα εξαπατούν και παραπλανούν με τον πλέον κυνικό τρόπο την κοινωνία και τους εκπαιδευτικούς παίζοντας σε διπλό ταμπλώ. Η εφαρμογή των voucher(κουπονιών ) με την επιλογή δομής για τους γονείς μοιάζει μονόδρομος για την κυβέρνηση τη στιγμή που καμιά από τις συνθήκες για τη δίχρονη υποχρεωτική δεν έχει εξασφαλιστεί (νομοθέτηση-χρηματοδότηση δομών και προσλήψεων )

Υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση που δεν θα παρέχεται αποκλειστικά και ΜΟΝΟ στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο δρομολογεί τη λειτουργία, για πρώτη φορά, τμήματος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης ( προνήπια 4-5 ετών) στα πλαίσια των Δήμων. Για άλλη μια φορά το Νηπιαγωγείο λειτουργεί ως δούρειος ίππος για την εφαρμογή των κατευθύνσεων του ΟΟΣΑ και της ΕΕ για την υπαγωγή της Εκπαίδευσης στην τοπική αυτοδιοίκηση. Ας μην ξεχνάμε την απόφαση – πρόταση της ΚΕΔΕ προς την κυβέρνηση για την υπαγωγή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στους Δήμους.

Παράλληλα σηματοδοτεί το άνοιγμα της κερκόπορτας για την εισβολή των συνθηκών, των κανόνων και των εργασιακών σχέσεων των δήμων σε δομές της Δημόσιας Εκπαίδευσης με την ενιαιοποίηση δομών με σαφώς διακριτό ρόλο (Νηπιαγωγεία-Παιδικοί σταθμοί )που αποτελεί και αιτήμα συλλόγων νηπιοβρεφοκόμων, ΠΟΕ_ΟΤΑ και της ΚΕΔΕ. Ένα νέο σχέδιο «Αθηνά» εξάλλου βρίσκεται προ των πυλών σε συνελεύσεις καθηγητών, υπουργικά γραφεία και διαδρόμους που συνοδεύεται από πολλά πακέτα ΕΣΠΑ .

Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση πρέπει να καλύπτει όλα τα παιδιά από 4-6 χρόνων γιατί από τα 4 χρόνια αρχίζει η συνειδητή προσέγγιση – ανακάλυψη της γνώσης από το παιδί. Από εκεί αρχίζει η εκπαιδευτική διαδικασία η οποία διαχωρίζει την προσχολική αγωγή και εκπαίδευση από τη φροντίδακαι πρέπει να είναι στην πλήρη ευθύνη του Υπ. Παιδείας σε όλα τα επίπεδα όπως τα σχολεία. Το Νηπιαγωγείο προσφέρει Αγωγή και Εκπαίδευση η οποία πρέπει να παρέχεται αποκλειστικά από την αντίστοιχη δομή της δημόσιας εκπαίδευσης – το δημόσιο Νηπιαγωγείο.

Διεκδικούμε:

Ενιαίο δωδεκάχρονο δημόσιο δωρεάν υποχρεωτικό σχολείο και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για όλα τα παιδιά 4 έως 6 αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο στα πλαίσια του 14χρονου εκπαιδευτικού σχεδιασμού

Κανένα νήπιο – προνήπιο έξω από το δημόσιο Νηπιαγωγείο.

Κατάργηση του ν.35Α για την έρευνα και της Υπουργικής Απόφασης για τον Ενιαίου Τύπου Ολοήμερο Νηπιαγωγείο

Μείωση του αριθμού των νηπίων σε 1:15 ανά νηπιαγωγείο, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα υλοποίησης του παιδαγωγικού προγράμματος του Νηπιαγωγείου.

Μείωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών στο επίπεδο του ωραρίου των συναδέλφων των πολυθεσίων σχολείων της Πρωτοβάθμιας με καθολική εφαρμογή της κλιμακωσής του αναλόγως των χρόνων υπηρεσίας και απώτερο στόχο την εξίσωση με το ωράριο της Β/θμιας για όλους τους εκπαιδευτικούς. Υπολογισμός ως διδακτικός χρόνος όλος ο χρόνος παραμονής των παιδιών στο Νηπιαγωγείο(διάλειμμα –προσέλευση –αποχώρηση )

Ανέγερση νέων κτηριακών υποδομών, ικανών να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Ίδρυση νέων Νηπιαγωγείων και άμεσος μόνιμος διορισμός των απαιτούμενων Νηπιαγωγών.

Αμιγή τμήματα με νηπιαγωγούς σε ενιαίες θέσεις χωρίς διακρίσεις. Διατήρηση του αυτοτελούς και αντισταθμιστικού χαρακτήρα του παιδαγωγικού προγράμματος του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Ενδυνάμωση του αντισταθμιστικού ρόλου του Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

Φοίτηση όλων των παιδιών χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Απόσυρση της εγκυκλίου για τις εγγραφές και των όρων εγγραφής στο Ολοήμερο. Χωρίς όρους και αποκλεισμούς η εγγραφή των παιδιών στο Ολοήμερο

Τήρηση της αναλογίας παιδιών / τετραγωνικών μέτρων με βάση τις προδιαγραφές ΟΣΚ (1 παιδί ανά 3 τετραγωνικά μέτρα).

Εξασφάλιση δωρεάν μεταφοράς νηπίων και προνηπίων.

Ίδρυση τμημάτων ένταξης σε όλα τα νηπιαγωγεία. Ικανοποίηση όλων των αιτημάτων για παράλληλη στήριξη.

Διορισμός μόνιμου βοηθητικού προσωπικού (καθαρίστριες, τραπεζοκόμοι, σχολικοί βοηθοί, σχολικοί νοσηλευτές).

Ομάδα υποστήριξης εκπαιδευτικού έργου. Διορισμός μόνιμου ειδικού επιστημονικού προσωπικού (σχολικοί ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, εργοθεραπευτές και λογοθεραπευτές).

Ίδρυση και στελέχωση τάξεων υποδοχής.

Στελέχωση των νηπιαγωγείων με εκπαιδευτικούς μητρικής γλώσσας.

Αύξηση της χρηματοδότησης, Ειδική χρηματοδότηση για παιδαγωγικό υλικό ώστε να διασφαλιστεί ο δωρεάν χαρακτήρας του Νηπιαγωγείου.

Ακύρωση οποιασδήποτε προσπάθειας υπαγωγής των νηπιαγωγείων στους Δήμους.

Σε κάθε νηπιαγωγείο να τοποθετηθεί και μια νηπιαγωγός Ειδικής Αγωγής για τη στήριξη παιδιών με εκπαιδευτικές ανάγκες.

Δωρεάν σίτιση όλων των παιδιών και δωρεάν εμβολιασμοί για όλα τα παιδιά.


ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ


Στις μέρες μας ζούμε το μεγαλύτερο κύμα μετακίνησης πληθυσμών στην περιοχή μας από την εποχή του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου. Ο ιμπεριαλισμός και το κεφάλαιο, με την απόλυτη στήριξη κρατών και διεθνών οικονομικών και στρατιωτικών οργανισμών δε διστάζουν να αιματοκυλήσουν περιοχές ολόκληρες, δημιουργώντας πολεμικές συγκρούσεις, ευνοώντας φυλετικούς και θρησκευτικούς ανταγωνισμούς καθώς και φασιστικές οργανώσεις με στόχο την εκμετάλλευση των περιοχών αυτών για το ξεπέρασμα της καπιταλιστικής κρίσης και την τόνωση της κερδοφορίας τους. Οι λαοί στη γειτονιά μας ζουν σε πρωτόγνωρες συνθήκες βίας και πολέμων, ακραίας φτώχειας και καταδίωξης. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι στην άλλη μεριά της Μεσογείου έχουν ήδη αφανιστεί από τις βόμβες, τις ασθένειες, την πείνα και την καταστροφή.


Η συμφωνία της συνόδου κορυφής ΕΕ-Τουρκίας στις 18/03/2016, με την υπογραφή και της ελληνικής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, έβαλε οριστική ταφόπλακα σε ό,τι περιγράφει ο όρος «δικαιώματα προσφύγων», κουρελιάζοντας τη συνθήκη της Γενεύης και τα προβλεπόμενα για τους πρόσφυγες που χρήζουν διεθνούς προστασίας. Για τους εργαζόμενους και το λαό μας, εχθρός μας είναι ο πόλεμος και όχι οι πρόσφυγες. Παλεύουμε ενάντια σε αυτούς που προκαλούν τον ξεριζωμό, ενάντια στη συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας και υπερασπίζουμε τους πρόσφυγες και τα δικαιώματά τους.


Οι εκπαιδευτικοί, από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε αλληλέγγυοι με την οργάνωση της βοήθειας προς τους πρόσφυγες, με συζητήσεις και κινητοποιήσεις κατά των απελάσεων, των φραχτών, των στρατοπέδων συγκέντρωσης και της Φρόντεξ. Αγωνιστήκαμε και αγωνιζόμαστε για την ένταξη των προσφύγων και των μεταναστών στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης.

Η απόφαση του Υπουργείου Παιδείας το καλοκαίρι που μας πέρασε να μην ενταχθούν τα παιδιά στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης που γνωρίζουμε αλλά στο «παραπρόγραμμα» των ΔΥΕΠ θεωρούμε ότι είναι ρατσιστική και επιβεβαιώνει όλες τις ρατσιστικές, ξενοφοβικές και φασιστικές φωνές που εμφανίζονται μειοψηφικά στις τοπικές κοινωνίες. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο η συντριπτική πλειοψηφία των προσφύγων μαθητών και μαθητριών αποκλείεται και μένει εκτός δημόσιου σχολείου.



Θεωρούμε ότι:


1. Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό δικαίωμα όλων και επομένως πρέπει να παρέχεται δωρεάν και δημόσια σε όλα τα παιδιά που ζουν στην Ελλάδα συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να διευκολύνει ώστε να κάνει την εκπαίδευση ελκυστική σε όλες και όλους και τα δημόσια σχολεία χώρο κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών του κάθε μαθητή.


2. Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών χρειάζεται να πραγματοποιηθεί μέσα στα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία, μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, με συνθήκες συνεκπαίδευσης. Καταγγέλλουμε οποιαδήποτε απόπειρα, με κάθε δικαιολογία, να δημιουργηθούν χώροι «εκπαίδευσης» γκέτο, μακριά από τα δημόσια σχολεία είτε μέσα σε αυτά αλλά εκτός της κανονικής τους λειτουργίας.


3. Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και μεταναστών χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί τα παιδιά αυτά έχουν στερηθεί την εκπαίδευση για μεγάλο χρονικό διάστημα και έχουν ιδιαίτερα τραυματικές εμπειρίες. Γι’ αυτό χρειάζονται επαγγελματίες εκπαιδευτικοί με σταθερές σχέσεις εργασίας μέσα από μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού.




Σε αυτά τα πλαίσια απαιτούμε:


Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών οπουδήποτε κι αν διαμένουν (σπίτια, στρατόπεδα κ.λπ.), στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης στα πρωινά τμήματα μαζί με τα άλλα παιδιά, ανεξάρτητα από το αν έχουν φοιτήσει σε ΔΥΕΠ ή όχι, καθώς και των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις
Πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία
Ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής και τμημάτων ένταξης παντού
Κάθε παιδί που δεν γνωρίζει τη γλώσσα να υπολογίζεται ως τρία παιδιά ώστε να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών σε αυτά τα τμήματα αντίστοιχα
Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες
Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές/τριες
Μαζικοί διορισμοί μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών αναγκών


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΗΣ


Στην 86η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ να πάρουμε αποφάσεις για:

· Μπλοκάρισμα οποιασδήποτε προσπάθειας υποχρεωτικών μετακινήσεων, συμπτύξεων τμημάτων, συγχωνεύσεων, με συγκεντρώσεις και καταλήψεις σε Διευθύνσεις και Περιφέρειες.
· Μπλοκάρουμε κάθε απόπειρα να χρησιμοποιηθούν πλεονάζουσες ώρες για να καλυφθούν ώρες σε παράλληλη στήριξη
· Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης.
· Άμεση προκήρυξη απεργιακών κινητοποιήσεων σε κάθε περίπτωση ανακοίνωσης και προσπάθειας εφαρμογής των μνημονιακών αντιεκπαιδευτικών μέτρων (αύξηση ωραρίου, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, προώθηση αξιολόγησης κλπ.)
· Συμβολή σε πανεργατικό αγωνιστικό- απεργιακό συντονισμό για την ανατροπή των αντεργατικών, αντιλαϊκών πολιτικών και στήριξη του κινήματος για την προάσπιστή του δικαιώματος στη στέγη, την ενέργεια, το νερό.
· Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά σχολεία, να συνεδριάσουν, να αποτυπώσουν όλα τα κενά των σχολείων τους, σε νηπιαγωγούς, νηπιαγωγούς ειδικής αγωγής, καθώς και δασκάλους, δασκάλους ειδικής αγωγής (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη), εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων (αγγλικών, γαλλικών, γερμανικών, φυσικής αγωγής, μουσικής, εικαστικών, θεατρικής αγωγής, πληροφορικής), ενισχυτική διδασκαλία και ολοήμερο και να διεκδικήσουν από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης την πλήρη κάλυψη τους με τις αντίστοιχες προσλήψεις εκπαιδευτικών.
· Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών ΠΕ να προχωρήσουν σε Γενικές Συνελεύσεις για την οργάνωση όλων των παραπάνω με βάση και τα νέα δεδομένα που θα προκύψουν το καλοκαίρι.
· Καλούμε και καλύπτουμε συνδικαλιστικά τους Συλλόγους διδασκόντων των Νηπιαγωγείων να προχωρήσουν στη συγκρότηση τμημάτων αμιγούς χαρακτήρα (αμιγώς κλασσικού, αμιγώς ολοήμερου προγράμματος) σύμφωνα με τις αιτήσεις των γονέων και την εναλλαγή της βάρδιας των Νηπιαγωγών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα στο πλαίσιο της ίδιας σχολικής χρονιάς.
· Κήρυξη του σχολικού έτους 2017 – 2018 ως έτους ενάντια στο φασισμό και το ρατσισμό με διοργάνωση δράσεων και εκδηλώσεων σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο με αντίστοιχο περιεχόμενο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου