Μύθος 1ος: Με την αξιολόγηση θα δοθούν αυξήσεις στους εκπαιδευτικούς όταν αλλάζουν βαθμό. Δεν είμαι υπέρ της αξιολόγησης, αλλά προκειμένου να αυξηθεί ο μισθός μου θα μπω στη διαδικασία.
Πραγματικότητα 1η: Πώς θα δώσουν αυξήσεις αφού έχουν υπογράψει με την τρόικα σύμβαση ότι αν δεν πέσει η ανεργία από το 30% στο 10% δεν πρόκειται να δοθεί καμία αύξηση; Η λύση είναι απλή. Με το νέο βαθμολόγιο-μισθολόγιο που θα ισχύσει από 1-1-2015 θα υπάρξουν μειώσεις μισθών. Στη συνέχεια για να ξαναπάρουμε πίσω τα χρήματα που θα έχουμε χάσει θα πρέπει να αξιολογηθούμε. Άρα αυξήσεις γιοκ.
Μύθος 2ος: Δε φοβάμαι την αξιολόγηση. Έχω καλές σχέσεις με τον Διευθυντή μου και τον Σχολικό μου Σύμβουλο που μου έχουν υποσχεθεί ότι η αξιολόγηση θα είναι μια θαυμάσια εμπειρία.
Πραγματικότητα 2η: Η αξιολόγηση δε θα γίνεται μόνο από τον Διευθυντή και τον Σχολικό Σύμβουλο. Ήδη στα ΠΥΣΠΕ όλης της χώρας έχουν συγκροτηθεί 3μελείς επιτροπές( αποτελούμενες από τον Περιφερειακό Διευθυντή, τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων ) που ρόλος τους είναι να δέχονται αιτήσεις όσων επιθυμούν να στελεχώσουν τις 5μελείς επιτροπές εξωτερικών αξιολογητών, αλλά και να τους επιλέξουν ταυτόχρονα. Αποστολή τους ο έλεγχος των σχολικών μονάδων όσον αφορά την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση. Θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες, να συζητούν με τον Σχολικό Σύμβουλο, τον Διευθυντή, τους εκπαιδευτικούς, ακόμα και τους γονείς για να διαμορφώνουν άποψη αν όλα βαίνουν καλώς μέσα στη σχολική μονάδα. Άρα ο κλοιός γίνεται πιο ασφυκτικός καθώς η αξιολόγηση θα είναι διπλής φύσης. Όντως η εμπειρία προβλέπεται αξέχαστη.
Μύθος 3ος: Με την αξιολόγηση ο εκπαιδευτικός θα γίνει καλύτερος, ο μαθητής θα πιάνει πουλιά στον αέρα, η σχολική μονάδα θα απογειωθεί, θα απομακρυνθούν οι ανεπαρκείς εκπαιδευτικοί που ευθύνονται για τα δεινά της εκπαίδευσης.
Πραγματικότητα 3η: Ο εκπαιδευτικός θα γίνει καλύτερος όταν η πολιτεία θα του δώσει τα κατάλληλα εφόδια( σπουδές, επιμόρφωση, αξιοπρεπή μισθό). Ο μαθητής θα γίνει καλύτερος όταν η πολιτεία έγκαιρα θα καλύπτει όλα τα κενά των εκπαιδευτικών για να μη χάνονται διδακτικές ώρες, όταν τα σχολεία θα εξοπλιστούν με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή, όταν ο μαθητής θα φοιτά σε σχολικά κτίρια που θα είναι κατάλληλα από παιδαγωγικής και διδακτικής άποψης. Για τα δεινά της εκπαίδευσης φταίνε όλα τα παραπάνω και όχι οι ανεπαρκείς εκπαιδευτικοί.
Μύθος 4ος: Η κοινωνία θέλει τους εκπαιδευτικούς να αξιολογούνται. Πρέπει να διαμορφώσουμε πρόταση για την αξιολόγηση διαφορετικά οι γονείς θα είναι εναντίον μας.
Πραγματικότητα 4η: Η κοινωνία θέλει τα παιδιά της να έχουν τη μόρφωση που τους αξίζει και για την οποία πληρώνουν ένα σωρό φόρους και χαράτσια. Για να συμβεί αυτό χρειάζεται η πολιτεία να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη και να διαθέσει τα απαραίτητα κονδύλια για την αναμόρφωση της εκπαίδευσης. Όλα τα υπόλοιπα είναι κοινωνικός αυτοματισμός και μετατόπιση των ευθυνών από την πολιτεία στις πλάτες των εκπαιδευτικών για να καλύψει τις δικές της ευθύνες.
Μύθος 5ος: Τα παιδιά κουράζονται στο σχολείο, μαθαίνουν άχρηστα πράγματα, καμπουριάζουν από τις τσάντες που κουβαλούν στους ώμους τους. Για αυτό επεξεργαζόμαστε ένα νέο σχολείο με μειώσεις μαθημάτων και μειώσεις ωρών διδασκαλίας.
Πραγματικότητα 5η: Δεν τους έπιασε ο πόνος για τους μαθητές. Δε δίνουν τα απαραίτητα χρήματα για διορισμούς εκπαιδευτικών και προκειμένου να καλύψουν τα κενά θα προχωρήσουν σε μειώσεις μαθημάτων και μειώσεις ωρών διδασκαλίας. Πονάει κεφάλι κόβει χέρι.
Μύθος 6ος: Η αξιολόγηση δε θα φέρει απολύσεις.
Πραγματικότητα 6η: Η αξιολόγηση είναι η κερκόπορτα για απολύσεις. Καθημερινά ακούμε για απολύσεις 15.000 δημοσίων υπαλλήλων. Μην τρέφουμε αυταπάτες ότι δε θα απολυθούν εκπαιδευτικοί. ακούμε καθημερινά στα ΜΜΕ. Με μια αύξηση διδακτικού ωραρίου στην Α/θμια εκπαίδευση όχι μόνο θα καλύψει τα κενά, αλλά θα δημιουργήσει και πλεονάσματα όπως έγινε στη Β/θμια Εκπαίδευση όπου 5.000 ειδικότητες υποχρεώθηκαν σε μετάταξη στην Α/θμια Εκπαίδευση. Τα πλεονάσματα της Α/θμιας εκπαίδευσης που θα τα μετατάξει; Μέσω της αξιολόγησης θα τους παρουσιάσει ως ανεπαρκείς- στα μάτια της κοινής γνώμης- για διδασκαλία λόγω έλλειψης προσόντων και θα τους δείξει την πόρτα της εξόδου για να φέρει στη θέση τους επαρκείς εκπαιδευτικούς μέσω ΑΣΕΠ. Δε θα τους πει ότι διώχνω εκπαιδευτικούς που παίρνουν 1300 ευρώ και στη θέση τους φέρνω 3 των 400 ευρώ. Τόσο θα παίρνουν όσοι θα διορίζονται με ΑΣΕΠ. Και το παραμύθι συνεχίζεται...
Πραγματικότητα 1η: Πώς θα δώσουν αυξήσεις αφού έχουν υπογράψει με την τρόικα σύμβαση ότι αν δεν πέσει η ανεργία από το 30% στο 10% δεν πρόκειται να δοθεί καμία αύξηση; Η λύση είναι απλή. Με το νέο βαθμολόγιο-μισθολόγιο που θα ισχύσει από 1-1-2015 θα υπάρξουν μειώσεις μισθών. Στη συνέχεια για να ξαναπάρουμε πίσω τα χρήματα που θα έχουμε χάσει θα πρέπει να αξιολογηθούμε. Άρα αυξήσεις γιοκ.
Μύθος 2ος: Δε φοβάμαι την αξιολόγηση. Έχω καλές σχέσεις με τον Διευθυντή μου και τον Σχολικό μου Σύμβουλο που μου έχουν υποσχεθεί ότι η αξιολόγηση θα είναι μια θαυμάσια εμπειρία.
Πραγματικότητα 2η: Η αξιολόγηση δε θα γίνεται μόνο από τον Διευθυντή και τον Σχολικό Σύμβουλο. Ήδη στα ΠΥΣΠΕ όλης της χώρας έχουν συγκροτηθεί 3μελείς επιτροπές( αποτελούμενες από τον Περιφερειακό Διευθυντή, τον Διευθυντή Εκπαίδευσης, τον Προϊστάμενο Εκπαιδευτικών Θεμάτων ) που ρόλος τους είναι να δέχονται αιτήσεις όσων επιθυμούν να στελεχώσουν τις 5μελείς επιτροπές εξωτερικών αξιολογητών, αλλά και να τους επιλέξουν ταυτόχρονα. Αποστολή τους ο έλεγχος των σχολικών μονάδων όσον αφορά την αυτοαξιολόγηση και την αξιολόγηση. Θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες, να συζητούν με τον Σχολικό Σύμβουλο, τον Διευθυντή, τους εκπαιδευτικούς, ακόμα και τους γονείς για να διαμορφώνουν άποψη αν όλα βαίνουν καλώς μέσα στη σχολική μονάδα. Άρα ο κλοιός γίνεται πιο ασφυκτικός καθώς η αξιολόγηση θα είναι διπλής φύσης. Όντως η εμπειρία προβλέπεται αξέχαστη.
Μύθος 3ος: Με την αξιολόγηση ο εκπαιδευτικός θα γίνει καλύτερος, ο μαθητής θα πιάνει πουλιά στον αέρα, η σχολική μονάδα θα απογειωθεί, θα απομακρυνθούν οι ανεπαρκείς εκπαιδευτικοί που ευθύνονται για τα δεινά της εκπαίδευσης.
Πραγματικότητα 3η: Ο εκπαιδευτικός θα γίνει καλύτερος όταν η πολιτεία θα του δώσει τα κατάλληλα εφόδια( σπουδές, επιμόρφωση, αξιοπρεπή μισθό). Ο μαθητής θα γίνει καλύτερος όταν η πολιτεία έγκαιρα θα καλύπτει όλα τα κενά των εκπαιδευτικών για να μη χάνονται διδακτικές ώρες, όταν τα σχολεία θα εξοπλιστούν με την κατάλληλη υλικοτεχνική υποδομή, όταν ο μαθητής θα φοιτά σε σχολικά κτίρια που θα είναι κατάλληλα από παιδαγωγικής και διδακτικής άποψης. Για τα δεινά της εκπαίδευσης φταίνε όλα τα παραπάνω και όχι οι ανεπαρκείς εκπαιδευτικοί.
Μύθος 4ος: Η κοινωνία θέλει τους εκπαιδευτικούς να αξιολογούνται. Πρέπει να διαμορφώσουμε πρόταση για την αξιολόγηση διαφορετικά οι γονείς θα είναι εναντίον μας.
Πραγματικότητα 4η: Η κοινωνία θέλει τα παιδιά της να έχουν τη μόρφωση που τους αξίζει και για την οποία πληρώνουν ένα σωρό φόρους και χαράτσια. Για να συμβεί αυτό χρειάζεται η πολιτεία να βάλει βαθιά το χέρι στην τσέπη και να διαθέσει τα απαραίτητα κονδύλια για την αναμόρφωση της εκπαίδευσης. Όλα τα υπόλοιπα είναι κοινωνικός αυτοματισμός και μετατόπιση των ευθυνών από την πολιτεία στις πλάτες των εκπαιδευτικών για να καλύψει τις δικές της ευθύνες.
Μύθος 5ος: Τα παιδιά κουράζονται στο σχολείο, μαθαίνουν άχρηστα πράγματα, καμπουριάζουν από τις τσάντες που κουβαλούν στους ώμους τους. Για αυτό επεξεργαζόμαστε ένα νέο σχολείο με μειώσεις μαθημάτων και μειώσεις ωρών διδασκαλίας.
Πραγματικότητα 5η: Δεν τους έπιασε ο πόνος για τους μαθητές. Δε δίνουν τα απαραίτητα χρήματα για διορισμούς εκπαιδευτικών και προκειμένου να καλύψουν τα κενά θα προχωρήσουν σε μειώσεις μαθημάτων και μειώσεις ωρών διδασκαλίας. Πονάει κεφάλι κόβει χέρι.
Μύθος 6ος: Η αξιολόγηση δε θα φέρει απολύσεις.
Πραγματικότητα 6η: Η αξιολόγηση είναι η κερκόπορτα για απολύσεις. Καθημερινά ακούμε για απολύσεις 15.000 δημοσίων υπαλλήλων. Μην τρέφουμε αυταπάτες ότι δε θα απολυθούν εκπαιδευτικοί. ακούμε καθημερινά στα ΜΜΕ. Με μια αύξηση διδακτικού ωραρίου στην Α/θμια εκπαίδευση όχι μόνο θα καλύψει τα κενά, αλλά θα δημιουργήσει και πλεονάσματα όπως έγινε στη Β/θμια Εκπαίδευση όπου 5.000 ειδικότητες υποχρεώθηκαν σε μετάταξη στην Α/θμια Εκπαίδευση. Τα πλεονάσματα της Α/θμιας εκπαίδευσης που θα τα μετατάξει; Μέσω της αξιολόγησης θα τους παρουσιάσει ως ανεπαρκείς- στα μάτια της κοινής γνώμης- για διδασκαλία λόγω έλλειψης προσόντων και θα τους δείξει την πόρτα της εξόδου για να φέρει στη θέση τους επαρκείς εκπαιδευτικούς μέσω ΑΣΕΠ. Δε θα τους πει ότι διώχνω εκπαιδευτικούς που παίρνουν 1300 ευρώ και στη θέση τους φέρνω 3 των 400 ευρώ. Τόσο θα παίρνουν όσοι θα διορίζονται με ΑΣΕΠ. Και το παραμύθι συνεχίζεται...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου