«Η Εκπαίδευση στηρίζει την απασχόληση» έγραφε η αφίσα με την υπογραφή ΕΣΠΑ
2007-2013, που οι περισσότεροι είδαμε, κατά τις μέρες κατάθεσης των αιτήσεων
των αναπληρωτών, να μας υπενθυμίζει περιπαιχτικά ότι άλλη μια χρονιά θα
κληθούμε να «απασχοληθούμε» καθόλου, λίγο ή πολύ, αλλά οπωσδήποτε με ορίζοντα
το τέλος της σχολικής χρονιάς. Ο καθένας και η καθεμιά μας μπορεί να
επιβεβαιώσει με την εμπειρία του την ανεργία, την ανασφάλεια, την αγωνία της
πρόσληψης, τα ταξίδια της τελευταίας στιγμής. Μια ζωή ολάκερη πακεταρισμένη σε δυο βαλίτσες και τα έξοδα να τρέχουν
χωρίς την πληρωμή στο τέλος του μήνα. Οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, οι
«καινοτόμες πράξεις» του ΕΣΠΑ, που εμφανίστηκαν μετά τις δηλώσεις
Διαμαντοπούλου για μηδενικές προσλήψεις αναπληρωτών το 2010, και θέτουν εν
αμφιβόλω καθιερωμένους θεσμούς κι αντίστοιχες θέσεις εργασίας του δημόσιου
σχολείου, τα παρουσιολόγια, που μετρούν την εργασία μας με την ώρα, οι
πιστώσεις του κρατικού προϋπολογισμού, που αυξομειώνονται σα δείκτης του DOW JONES, σφραγίζουν τον “νέο” εργαζόμενο του
«Νέου Σχολείου», τον εργαζόμενο που ”πρέπει” να δράττει τις “ευκαιρίες απασχόλησης”
και να λέει «ευχαριστώ!», να σκύβει το κεφάλι και να πειθαρχεί. Τον εργαζόμενο που προσλαμβάνεται κι
απολύεται εσαεί.
Ο “αέρας
της αλλαγής” του Α. Λοβέρδου στο Υπουργείο Παιδείας, έφερε σίγουρα αλλαγή στην
“επικοινωνία” του “μεγάλου καναλιού του
Αμαρουσίου” (πλησίον του MALL…). Το δήθεν
φιλολαϊκό προφίλ του κ. Λοβέρδου, κολυμπήθρα του Σιλωάμ για τη δέσμευσή του
στο άρμα του νεοφιλελευθερισμού, ξετυλίχθηκε ποικιλοτρόπως: με την έκφραση
“γνήσιας” ανησυχίας για τα κενά στα σχολεία, με τον “μόχθο” του για την
εξασφάλιση πιστώσεων, με τον “αγώνα” του για τη διενέργεια ΑΣΕΠ, με την
“εναγώνια ενασχόλησή” του με την προϋπηρεσία μας για την «άρση των αδικιών».
Φυσικά, ένα-ένα τα τραπουλόχαρτα του
επικοινωνιακού του οικοδομήματός του κατέρρευσαν στις πλάτες τις δικές μας και
των σχολείων.
Η πρώτη
ανάγνωση του Υπουργείου για 24.000 κενά, γρήγορα περιορίστηκε στα 22.500, τα
οποία θα καλύπτονταν από 19.500 αναπληρωτές και η χρονιά θα ξεκινούσε με
δεδομένα 3.000 κενά και με το σύνολο των προσλήψεων «το πολύ έως 5 Σεπτέμβρη». Η διάψευση ήρθε προφανώς κατά την καταληκτική
αυτή ημερομηνία, ενώ στις 6 Σεπτέμβρη ο ίδιος ο υπουργός ευθαρσώς δήλωνε ότι η
«επιτυχία της εξασφάλισης 19.500
πιστώσεων ήταν ανέκαθεν ψευδής». Στο μεταξύ, όμως , ο υπουργός και το επιτελείο
του σημείωσαν μια τρομερή “επιτυχία”: «μείωσαν» τον αριθμό των κενών σε 16.500,
με το ραβδί του μάγου και καταστροφικές αλχημείες, ευρέως διαδεδομένες τα
τελευταία χρόνια, όπως ο περιορισμός των δασκάλων στα ολοήμερα ΕΑΕΠ στην
πρωτοβάθμια και οι δεύτερες αναθέσεις στη δευτεροβάθμια, η μείωση (και τραγική
καθυστέρηση) των προσλήψεων στην ειδική αγωγή κ.ά. Βρισκόμαστε στις αρχές
Νοέμβρη, με τις πιστώσεις να έχουν οριακά εξαντληθεί, με χιλιάδες
συναδέλφους μας να παραμένουν στην
ανεργία και τα κενά σε ολοήμερα, τμήματα
ένταξης, παράλληλες στηρίξεις, μαθήματα ειδικοτήτων αλλά και τάξεις του πρωινού
προγράμματος να παραμένουν εκρηκτικά. Το μότο πια του Υπουργού είναι «η
επάρκεια κι όχι η πληρότητα» και
σχηματοποιείται με συγχωνεύσεις τμημάτων, καταργήσεις ολοημέρων, σχεδιασμό της
αναδιάρθρωσης του δημοτικού σχολείου σύμφωνα με τις επιταγές της λιτότητας, της
σταθερής υποχρηματοδότησης και της απουσίας μόνιμων διορισμών, ενόσω χορός
εκατομμυρίων διεξάγεται για την επιβολή της αξιολόγησης και του «Νέου»,
«Ψηφιακού», «Κοινωνικού» ή «Έξυπνου» Σχολείου…
Η καταστρατήγηση
των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών αποτελεί κεντρική πολιτική του
Υπουργείου των ΕΔΕ και της αυθαιρεσίας. Η αναδρομική
προσμέτρηση της προϋπηρεσίας και ο αναδρομικός διπλασιασμός των μορίων στα
δυσπρόσιτα (για τους πίνακες των αναπληρωτών και μόνο) από το 2012 και μετά, αφήνοντας εκτός δυο χρόνια πραγματικής
προσφερθείσας προϋπηρεσίας, σε συνδυασμό με την εισαγωγή του διπλασιασμού
των μορίων στα δυσπρόσιτα από το 2014-15, δείχνουν αφενός τη συνέχεια στην αντιεκπαιδευτική πολιτική
του Υπουργείου και την προσήλωση στον νόμο 3848 της Διαμαντοπούλου και αφετέρου
την προσπάθεια χειραγώγησης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών
μέσω εξαναγκασμών του τύπου «να κυνηγήσω
το δυσπρόσιτο»(για πόσα χρόνια αναπλήρωσης;), «να συγκεντρώσω τυπικά προσόντα»
(με τι λεφτά;), «να διαβάσω για τον ΑΣΕΠ» (για πόσες θέσεις;), «να γίνω
καλύτερος από τον διπλανό μου» (πώς θα υπάρξουμε ως συνάδελφοι στο σχολείο;),
«να αξιολογηθώ για να δείξω την αξία μου» (με μια αξιολόγηση σε άρρηκτη σχέση
με το νέο μισθολόγιο/φτωχολόγιο που θα
αμοίβει την «αξία μας» με 600 ευρώ; ). Μας
θέλουν υποταγμένους, παγιδευμένους στο
κυνήγι των μορίων, έτοιμους να εξυπηρετήσουμε τα σχέδια τους, αυριανούς δοκιμαστικούς
υπαλλήλους β΄ κατηγορίας, υπό αίρεση δημοσίους υπαλλήλους στη διετία,
αναλώσιμους.
Κατά τα άλλα, η άντληση πιστώσεων από το Πρόγραμμα
Δημοσίων Επενδύσεων, ως «λύση ανάγκης για μια χρονιά και μόνο ως τη διενέργεια
ΑΣΕΠ και τους μόνιμους διορισμούς, ώστε να λειτουργήσουν τα σχολεία την επόμενη
σχολική χρονιά», αποδεικνύεται ήδη λύση
εμπαιγμού των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Ταυτόχρονα η σχετική ΚΥΑ προβλέπει
την πληρωμή αναπληρωτών μέσω ΠΔΕ και για το έτος 2015-2016, σε μια παραδοχή ότι
η «λύση ανάγκης» θα επαναληφθεί. Άλλωστε, οι παλινωδίες του Υπουργείου Παιδείας
περί διενέργειας ή μη ΑΣΕΠ και η τύποις ενδοκυβερνητική κόντρα με το Υπουργείο
Διοικ. Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρ. Διακυβέρνησης, με τους Λοβέρδο και Μητσοτάκη
να αναλαμβάνουν τον ρόλο του «καλού μεν,
αδυνατούντα δε» και τον ρόλο του «κακού μεν, συνετού δε» αντίστοιχα, παζάρεψαν επαρκώς με τις ελπίδες των
αναπληρωτών για μονιμοποίηση, για να τις πουλήσουν εύκολα με αντάλλαγμα την
προσωπική προβολή τους εν μέσω παρατεταμένης προεκλογικής περιόδου.
Φυσικά
σε αυτό το παιχνίδι εντυπώσεων και προεκλογικών υποσχέσεων δεν θα μπορούσαν να
λείπουν οι χρόνια τώρα συνομιλητές του υπουργείου, η ΔΑΚΕ και η ΠΑΣΚ/ΔΗΣΥ. Σε
ένα άκρως υποκριτικό ενδιαφέρον για τους αναπληρωτές έχουν επιδοθεί το
τελευταίο δίμηνο σε έναν αγώνα για το ποιος έχει αγωνιστεί (;;;) περισσότερο
για τα δικαιώματα των αναπληρωτών. Ξεχνούν όμως ότι η στάση των παρατάξεών τους
αλλά και των αιρετών τους στο ΚΥΣΠΕ, Μπράτη και Παληγιάννη, είναι πλέον γνωστή.
Οι δήθεν αγωνιστικές τους προθέσεις εξαντλούνται στο ψάρεμα ψήφων σε
προεκλογικές περιόδους. Η απροθυμία τους να διαχωριστούν από την
αντιεκπαιδευτική πολιτική με την καταγγελία των περί διενέργειας ΑΣΕΠ δηλώσεων
(και μόνο) του υπουργού (για την πρόσληψη ανθρώπων με 5, 6 ή 13 χρόνια στην εκπ/ση
και παιδαγωγική κατάρτιση-διδακτική εμπειρία που κανένας ΑΣΕΠ δεν μπορεί να
πιστοποιήσει), η πρόταση για διορισμούς με βάση το 60-40%, που διαιωνίζει τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, η διαρκής άρνηση τους να οργανώσουν έναν πραγματικό αγώνα
για την ανατροπή της πολιτικής του υπουργείου, η διαχειριστική λογική τους στο
παζάρεμα του λιγότερο «κακού», οι πελατειακές σχέσεις και η «από τα μέσα»
ενημέρωση για τις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας, έχουν οδηγήσει ένα μεγάλο
κομμάτι των αναπληρωτών στην πλήρη απαξίωση των συλλογικών διαδικασιών.
Καιρός να τους απομονώσουμε!
Δε
θα δεχθούμε άλλο να αναπληρώνουμε τους εαυτούς μας, δε θα ανεχθούμε τη διάλυση
του δημόσιου σχολείου, δε θα γίνουμε ο
δούρειος ίππος της αξιολόγησης, δε θα περιμένουμε παθητικά το ζοφερό μέλλον που
μας επιφυλάσσουν. Απαιτούμε από τη ΔΟΕ
αγωνιστικές αποφάσεις και δράση (αντί να “μας χτυπούν φιλικά την πλάτη”),
με βάση τις τόσες αποφάσεις πρωτοβάθμιων σωματείων για άμεσους μαζικούς
μόνιμους διορισμούς, παιδαγωγική
ελευθερία, πρόσβαση σε δωρεάν επιμόρφωση, σχολείο για όλα τα παιδιά και δωρεάν
κοινωνικές παροχές, αξιοπρεπείς μισθούς
για μια ζωή ανθρώπινη, πέρα από ποσοτικούς δείκτες και αναδιαρθρώσεις.
Παλεύουμε
για την κατάργηση κάθε ελαστικής μορφής
εργασίας, συντασσόμενοι με τα σωματεία μας και ενισχύοντας με τη συμμετοχή και τη δράση μας έναν ανυποχώρητο
αγώνα που θα διεκδικεί:
·
ΑΜΕΣΟΥΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ
ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟΝ ΧΡΟΝΟ ΚΤΗΣΗΣ
ΠΤΥΧΙΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑ
·
ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ Ν.3848/2010 ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ
ΠΙΝΑΚΩΝ ΠΡΟΫΠΗΡΕΣΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΑΠΟ 30/6/2010
·
ΠΛΗΡΗ ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ-ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΚΕΝΟ
ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΡΩΙΝΑ, ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ, ΟΛΟΗΜΕΡΑ, ΤΜΗΜΑΤΑ ΕΝΤΑΞΗΣ, ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ
ΣΤΗΡΙΞΕΙΣ, ΕΙΔΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΙ ΑΜΕΣΗ-ΜΟΝΙΜΗ
ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΩΝ ΚΕΔΔΥ ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΡΟ ΣΩΠΙΚΟ
·
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΟ
ΣΧΟΛΕΙΟ – ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
·
ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΜΕ
ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ - ΠΛΗΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Βέζου Θάνια, αναπλ. νηπιαγωγός -
Δινοπούλου Βαγγελίτσα, αναπληρ.
δασκάλα – Κηετζή Ίριδα, αναπλ. δασκάλα Ειδικής Αγωγής – Κουφοβασίλη
Τιτίκα, αναπλ. εικαστικών - Μήτσουρα Ηλέκτρα, αναπλ. θεατρολόγος - Τζώτζιου Δήμητρα, αναπλ. εικαστικών -
Τσιμικλή Αγγελική, αναπλ. δασκάλα
(ΟΜΑΔΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΚΙΝΗΣΕΩΝ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ
Π.Ε.)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου